søndag 24. mars 2013

Triger og Tiger på eventyr!

Fredag kveld kl 23.59 var siste sjans for bloggkonkurransen jeg hadde gående. 5 stykker hadde meldt seg på, 4 diskvalifisert pga henholdsvist språkbruk og anonymitet. Den som sto igjen da var familiebloggen "triger og tiger" :) Må bare si at jeg elsker å ha slike bloggkonkuranser da man aldri vet hva man snubler over. Denne gangen var det Triger og tiger'n som fanget oppmerksomheten min med fokus på reising og famile, og reise det har de gjort en gooood del av! 


Familen bak Triger og tiger er altså familen Triger som består av Foreldrene: Finn Magne og Tina og barna fra eldst til yngst: Kine, Tiril, Emma, Theo og tvillingene Storm & Ariane. Altså en ganske stor famile! Bilde over er av de fire eldste barna og Tina (om jeg ikke tar helt feil), et av de litt eldre bildene (fra 2008) av familien, men fortsatt valdig sjarmerende.  Bilde under er av Tina og Finn magne fra 2010, når det er tatt skjønner dere vell? ;)


Bloggen deres startet opp i 2008 og har siden hatt gjevnlige oppdateringer om alt fra viktige hendelser i familens liv til lange og korte reiser. Selv om det ikke er en av de bloggene som oppdateres hver dag hele tiden så synes jeg ikke det gjør noe da de deler de viktige tingene familen Triger opplever. At bloggen oppdateres når det skjer viktige ting for familen (tvillinge graviditet, fødselsdager, bryllup og komfirmasjoner med mer) eller når de skal ut å reise (Spania, Tyrkia, iIalia, Nederland, Danmark med mer) gir bloggen en tydelig rød tråd som kanskje mange andre blogger mister. Det er virkelig lett å like denne bloggen, humor, energi og familie er over alt. 


Bilde over er av tvillingene Ariane foran og Storm bak, på den siste turen de var på nå i mars, nemmlig Tyrkia. Stilig bilde, mistenker sterkt at de koste seg veldig :)



Som dere kanskje skjønner av bildet over er det viktig å huske å pakke både barn og klær når familen Triger drar på tur. Mye billigere å sende barna i kofforten ;) hehe Neida dårlig spøk fra min side, nei de sender ikke barna i baggasjen ;) hehe.

Istedefor å sitte å lese alt tullet mitt ville jeg altså anbefale dere å ta en tur innom bloggen til familen Triger, om du har klart å ignorere alle de andre linkene til bloggen deres så finner du den altså HER!
Ta deg god tid å les litt bakigjenom arkivet også, mange fine turer og opplevelser der også, og masse humor :)

PS hvor tigeren i triger og tiger kommer inn i bildet har jeg ikke helt forstått, noe Tina også skrev at de ikke er helt sikker på. Kanskje det rett og slett er et mysterie vi finner ut av etterhvert?

Herregud tiden går fort når man leser! Har sittet her i flere timer og lest om familen Trigers eventyr nå!
La meg gjerne vite hva du synes om bloggen deres? ;)


Ha en fortsatt fin søndag og en god påske dere! :)
Hilsen en leseglad frøken

2 kommentarer:

  1. Oi, tusen takk for flott bloggomtale :) Det setter vi veldig veldig pris på! Og forresten..jeg kan røpe en hemmelighet: Tigeren er meg det hehe. For jeg er født i tigerens tegn, og alle har alltid omtalt meg som en tigermamma. Jeg maler da jeg blir strøket med hårene, men om noen gjør noe mot mine barn - da kommer hoggtennene og klørne frem :) hehe

    SvarSlett
    Svar
    1. MÅ bare nok en gang få si at bloggen deres er fantastisk koselig så da er det lett å skrive en bloggomtale :) Hehe kan helt se for meg at du er tigermammaen ja ;P

      Slett