tirsdag 19. mars 2013

Sykdomsoppdatering og dine erfaringer med proteinfabrikken!?

Vell som sikkert mange av dere vet har jeg alltid vært en veldig aktiv person. Nei jeg er nok ikke den som man ofte finne i treningsstudio med tunge vekter. Men der finnes jo mange måter å trene på, og så har jeg alltid hatt de tingene jeg oftest bruker hjemme, så jeg kan bruke de på mine egene premisser og når det passer meg (som med allt annet i livet mitt). Lange gåturer, både i by og på fjell.

Som mange av dere også vet endret det seg drastiskt i november da jeg klarte å få en kraftig innfluensa som også gikk til angrep på lunger og hele resten av kroppen (nei ikke lungebetennelse, men sinnsykt kraftig innfluensa faktisk, ifølge legene). Vanligvis går jo influensa over ganske raskt, min influensa varte nesten 2 månder, etter at influensasymtomene gikk over hadde jeg fortsatt store problemer med pusting, kramper i bryst, feber, utmattelse (av bokstaveligtalt å gjøre ingenting). Nå er feberen og pustingen tilbake til normalen. Krampene i brystet er muskelkramper, og ifølge legene er det ikke farlig, bare at tegn på at jeg kroppen må trenes opp igen.  Fremskrittene med helsen de siste måndene har altså vært små og tatt tid, men små fremskritt er også fremskritt (det er viktig å ikke glemme)!

Siden ting sakte men sikkert har beggynt å gå i riktig rettning, har legen sagt at jeg godt kan begynne  å å prøve å gå turer og å få trent opp musklene igjen. Begynte fore en stund siden, går sakte men bestemt, noen ganger i tereng,  noen ganger på vei. Varierer hvor jeg går, og hvor langt jeg går. Noen dager klarer jeg meg godt, andre dager må jeg faktisk ringe etter noen for å bli hentet for kroppen min gir opp (spesielt i begynnelsen, blir heldigvis mindre og mindre av det, så det betyr vell at ting går i riktig rettning?). Vell fant ut at jeg burde høre bedre etter på hva kroppen sier så det gjør jeg, kan være det er med på å gi fremskritt også. Gikk en ok lang tur igår! Deilig å få igang kroppen igjen.

Det viktige jeg har lært er at på de værste dagene, er det faktisk lov å sitte stille og holde seg hjemme ;) Det andre som er viktig er at når jeg har en god dag må opptrening og slike ting faktisk prioriteres. Nå som gåturene begynner å bli lettere får jeg også begynne å trene på treningsykkel, tredemølle og slike andre ting (hva apparatene heter vet jeg ikke, men hvordan de brukes, det vet jeg, hehe).


Fikk et tips i forrige uke av noen jeg kjenner som sier at hun har god erfaring med bruk av proteinfabrikkens produkter i forhold til opptrening av muskler, hun mente enkelte av deres produkter kan være med å få effektivisert resultatene av treningen. Har prøvd noen produkter derfra før, og har gode erfaringer, men da har kjæresten (som er veldig go på sånne treningsting) eller andre vært med på å fortelle meg hva jeg skal bruke og hvorfor. Selv har jeg veldig lite erfaring med slike ting, derfor lurer jeg på om noen av dere har noen tips eller råd? Hva kan jeg bruke? Har dere prøvd produktene? Noe som fungerer bedre en andre ting?

PS har sjekket med legen/helsepersonell og de sier det er greit å bruke slikt for meg i min "tilstand" men at man ikke skal overdrive, for de som skulle være bekymret ;)

Ha en fin dag allesammen! <3


Hilsen en nysjerrig frøken ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar